Ons recruitment proces

Qnis heeft een eigenzinnige manier van werven en selecteren. Dit komt voort uit 15 jaar succesvolle ervaring in recruitment waarin wij, zowel op nationaal als internationaal gebied, voor vele bedrijven vacatures vakkundig ingevuld hebben.

  

 Een goede match komt bij Qnis als volgt tot stand:

Fase 1:
De profileringsfase

In deze fase stellen wij samen met de werkgever het functieprofiel op.

Deze brengt naast het ‘wat’ zoekprofiel, ook het vaak vergeten ‘wie’ profiel in kaart. Onze focus ligt dan ook op het definiëren van deze ‘wie’ om te achterhalen welke kandidaat-eigenschappen wenselijk zijn.

Dit doen wij door:

• Intakegesprek met de organisatie (HR, directie)
• Intakegesprek met het team (afdelingsmanager, team)
• Opstellen van het zoekprofiel

Fase 2:
De wervingsfase

Voor onze werving hanteren wij de volgende 2 werkwijzen:

Business Partners

• Wij werken uitsluitend en exclusief samen met een uitgebreid netwerk aan professionals, die in de markt ieder hun eigen kwalitatieve netwerk hebben opgebouwd.
• Deze partners delen hun sterke netwerk met ons. Op deze manier wordt, binnen de visie van Qnis, de juiste kandidaat aan de juiste vacature verbonden.
• Onze opdrachtgevers zijn vaak ook onze partners. Voor werknemers die hun opdrachtgever willen of helaas moeten verlaten kunnen wij een volgende carrièrestap verwezenlijken.
• De intensieve samenwerking met deze partners zorgt voor een natuurlijke voorselectie binnen ons wervingsproces.

Match met het team

• Wij hebben een specialistisch recruitment team met een focus op proactieve werving van kandidaten.
• Recruitment vindt plaats door gebruik te maken van diverse geavanceerde onlinewervingskanalen en –methodieken.

Fase 3:

De selectiefase

Match met de organisatie

Onderzoek* onder 86 HR Managers van middelgrote en grote organisaties heeft uitgewezen dat in 55% van de gevallen de kandidaat in kwestie niet past bij de cultuur van de organisatie.

Vandaar dat Qnis in de oriëntatiefase de juiste persona in kaart brengt en aan de hand van deze wensen een passende kandidaat selecteert.

Match met het team

Onderzoek* heeft ook uitgewezen dat 87% van de mismatches zit in de verschillen in het gedrag, de cultuur en de stijl van de nieuwe collega en het team.

Door een analyse van het team in de oriëntatiefase kunnen wij gerichter bepalen of de geselecteerde kandidaat past binnen het team en andersom.

(*bron: refQ)

Match met het individu

De meest voorkomende wijze van recruitment is het selecteren van een kandidaat op basis van de harde skills, ervaring, referenties en kwalificaties op het CV.

Qnis is ervan overtuigd dat de soft skills, drijfveren, competenties, gedrag, houding en cultuur, even zo belangrijk moeten wegen voor de juiste selectie van een kandidaat.