Werkwijze

Een eigenzinnige manier van werven en selecteren.

Wij hebben lang nagedacht over onze manier van werken en inmiddels bij veel bedrijven succesvol uitgevoerd.
Voor een goede match kennen wij twee wervingsmethoden en drie selectie criteria.

Business Partners

Wij werken uitsluitend samen met een divers aantal Business Partners die een uitgebreid netwerk hebben binnen de branche en doelgroep van onze opdrachtgevers. Met Qnis delen zij dit netwerk vanuit de missie die Qnis heeft om de juiste kandidaten aan de juiste vacatures te verbinden.

Headhunting

Daarnaast heeft Qnis een specialistisch recruitment team wat niks anders doet dan het proactief zoeken naar de juiste kandidaten voor de specifieke vacature. Deze Senior Recruiters gebruiken hiervoor met name onze geavanceerde online wervingskanalen en –methodieken.

Selectie

Uit onderzoek blijkt dat er 87% winst op matches gemaakt kan worden door de kandidaat te matchen op team en organisatiecultuur. Wij leggen daarom niet de focus op één onderdeel, maar juist op de combinatie.

Organisatie 0

Team 0

Individu 0


Een match met de organisatie

Uit onderzoek [bron: refQ] onder 86 HR managers van middel- en grote bedrijven is gebleken dat in 55% van de gevallen de persoon in kwestie toch niet goed past binnen de organisatiecultuur. Qnis brengt allereerst de organisatie goed in kaart en kijkt of dit overeen komt met de wensen van de kandidaat.


Een match met het team

Verder blijkt uit onderzoek dat de meest voorkomende reden (87%) voor een mismatch een verschil is op het gebied van gedrag en stijl tussen de nieuwe collega en de organisatie of het team.


Een match met het individu

Dit is de meest voorkomende wijze van werven en selecteren, namelijk het werven en selecteren van de kandidaat op harde vaardigheden (skills, ervaring, cv, etc.) en nog veel belangrijker op de zachte vaardigheden (drijfveren, competenties, gedrag en houding).

Naam

E-mailadres

Telefoonnummer

Organisatie

Aanvraag

Opmerkingen